***
































ALLAH (C.C) KİME HAYRI MURÂD ETTİYSE, ONU DİNDE FAKÎH (ÂLİM) KILAR.

BİR MÜSLÜMANIN MEZHEBLERE BAKIŞ AÇISI NASIL OLMALIDIR?

   Burada dosyamızda mezhepler tarihi, kökeni, farklılıkları, içeriği...gibi konulardan ziyade " Bir mezhebe balı olmanın yani mezhepli olmak ile, mezhebini din zanneden mezhepçi holiganlar arasındaki farka dikkat etmeye çalışacağız. Mezhepli olmanın gerekliliği ama mezhepçi taassuptan uzak olmak gerektiği üzerinde duracağız !
 
                             HUVE SEMMÂKUMÜ'L-MUSLİMÎN : ALLAH BİZİM İSMİMİZİ KOYDU: MÜSLÜMAN !

                                                                        

                                                                      Hazırlanıyor !

Mezhepler: Geniş oto yol  içindeki şeritlerdir.
Benim mezhebimden değilse;Arkasında namaz kılmam, Müslüman değil, kız vermem, kitabını okumam, görüşleri yanlış ... dememelidir.
Ebu Hanife:" Haber sahihse mezhebim odur." demiştir.
Ebû Yusuf ve Hasan bin Ziyad, Ebû Hanife'nin şöyle dediğini nakletmişlerdir. “Bizim şu ilmimiz bir görüştür. O, gücümüze göre vardığımız en güzel görüştür. Kim bundan daha güzelini getirirse kabul ederiz " (İbnu'l-Kayyım, İ'lâm'ul-muvakkıîn.c. I, s. 76)
İmam-ı Şafi:" Görüşüm Allah ve resulünün görüşüne zıt ise görüşümü alın duvara çarpın." buyururlar.
İmam-ı Malik:" İnsanlar Malik'in görüşüne mahkum edilemez " diyerek , eseri Muvatta'nın dönemin devlet destekli  mezhep olması teklifini reddeder.
Ma'n bin İsa el-Kazzaz demiştir ki, İmam Malik'ten şunu işittim; “Ben sadece bir insanım, hata yaptığım da olur doğruyu bulduğum da. Görüşüm üzerinde düşünün, Kitap ve Sünnet'e uygun olanını alın, Kitap ve Sünnet'e uygun olmayanını da bırakın .” (İbnu'l-Kayyım el-Cevziyye, Ebû Abdillah Muhammed b. Ebîbekr (öl. 701 h.) İ'lâm'ul-muvakkıîn, c. I, Beyrut, 1987/ 1407, s. 75.)
İmam Malik sık sık şöyle derdi: “Bizimkisi zandan ibarettir. Kesin bir kanaate varamayız.(İbnu'l-Kayyım, a.g.e. c. I, s. 76. )
El-Keşmiri, Feyzu'l-Bâri'de: " Namazdaki elleri kaldırmadaki sahih rivayetten olayı bir Hanefi olarak o görüşü kabul ederim."
İmam-ı Şafi-Hanefi ...bir çok fetvalarını değiştirmişlerdir.Taassup nerede...!?
Dört hak mezhep mi var?
Taberi, İmam-ı Gazali, İbn- Ebi Leyla,... mezhep imamları idi...ama zamanla taraftarları azaldı ve sonunda tamamen bitti. Maliki'lerde ( Kuzey Afrika) azaldı.Ama Zeydiyye : Amelde Ebu hanefi'yi taklit eden şiilerden çok sunnilere yakın Yemen'deki mezhep, Haricilerin günümüz uzantısı- oldukça azalan sayıları ile- İbadiyye, Suudi Arabistan merkezli Vahhabilik - ki Hanbeli mezhebinin şirk konusunda aşırı hassas versiyonu diyebiliriz- neden sunni mezheplerden sayılmasın...!
Ayrıca  Şia - İmamiyye, 12 imam ekolü - de ehli sunnet olmasa da ehli kıble kardeşlerimiz değiller mi...!?

 
Bugün 120 ziyaretçi (145 klik) kişi burdaydı!










 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol